Insändare till Barometern/OT och Nyheterna/Östran | Sverigedemokraterna Kalmar

Insändare till Barometern/OT och Nyheterna/Östran

Valfjä(s)kande med muslimer.
Socialdemokraternas valfjäskande för muslimska väljare blir allt mer tydlig i valrörelsen.I samband med skolavslutningarna kunde vi höra flera socialdemokratiska politiker stödja DO (diskrimineringsombudsmannen) förslag om att skolavslutningen inte skulle ske i kyrkan och att psalmen ?Den blomstertid nu kommer? inte fick sjungas p.g.a. att det kunde vara kränkande mot invandrargrupper. Socialdemokraterna tycks hellre lyssna på muslimska organisationer än våra kristna. I SVT:s uppdrag granskning kunde vi se hur socialdemokratiska broderskapsrörelsen samarbetar med muslimska organisationer för att vinna väljare med hjälp av statliga pengar.

I förra veckan blev den av socialdemokraterna utsedda ensamutredaren Masoud Kamalis (invandrare från Iran) utredning om integrationen offentlig och den kan bäst sammanfattas med svenskfientlighet. Om förslagen istället varit omvänt hade den med allra största sannolikt kalltats rasistisk. Att utredningen blir offentlig under valrörelsen är ingen slump utan planering från socialdemokraterna. Om dessa förslag blir verklighet så kommer svenskar att diskrimineras på en rad områden t.ex. vid anställningar till offentliga arbetsplatser som kommunen, sjukvården, skolan etc. Kritiken har varit stark mot utredningen men från socialdemokratiska politiker har inte kritiken varit så högljud.

När sedan de lokala s-politikerna i Kalmar Nasim Malik och Birgitta Elfström föreslår att skolan skall vara stängd under muslimska helgdagar är måttet mer är rågat. Socialdemokraterna verkar inte dra sig för att radera ut vår svenska själ och identiteten i sitt valfjäskande för invandrargrupper. Som väljare har du den 17 september möjligheten att vissa socialdemokraterna att detta inte är svenska folkets vilja.

När sedan Göran Persson kommer till Kalmar 30/8 väljar socialdemokraterna att platsen för statsministerns tal skall vara Norrlidens centrum. Klarare än så kan man inte vara med att tala om vilken grupp av väljare som s satsar på.
Arbetarpartiet håller på att omvandlas till ett invandrarparti med starka band till muslimska organisationer.

Sverigedemokrat
Kalmar