Möte i Kalmar | Sverigedemokraterna Kalmar

Möte i Kalmar

060620

Under måndagen den 19:e juni samlades några utav dem som kandiderar för SD till landsting och kommunfullmäktige i Kalmar för att lära känna varandra lite mer och diskutera inför det stundande valet. Ett par ansikten var obekanta för vissa, då nya kandidater och medlemmar tillkommer hela tiden. Lite fika i sommarvärmen hanns även med under samkvämet innan det avrundandes för dagen. Det är en väldigt intressant valrörelse som stundar nu, Sverigedemokraterna kommer utan tvekan att genomföra sin starkaste valrörelse någonsin i Kalmar län. I det senaste valet så ställde vi endast upp i kommunfullmäktige valet i Kalmar och för tillfället så kommer vi att kandidera i Kalmar, Oskarshamn, Hultsfred, Mörbylånga, Högsby samt till landstinget. Eventuellt kommer vi att kandidera i någon mer kommun, men över hälften utav alla röstberättigade i de kommunala valen har möjligheten att rösta på oss i kommun valen.

För stunden så har även nästan 20 000 hushåll i länet fått flygbladet ”Hjärta för Sverige” i sin postlåda.

Från vänster Thoralf Alfsson Kalmar, Carl-Johan Pettersson Hultsfred, Mattias B Johansson Oskarshamn, Jonny Evaldsson Oskarshamn, Lars Rosen Kalmar, Rolf Jönsson Mörbylånga, Sven-Erik Karlsson Högsby och Bernt Limegård Högsby.